
Patrzysz na wyniki sprzedażowe z kilku ostatnich miesięcy i jesteś daleki od zadowolenia? Działasz przede wszystkim stacjonarnie? Masz jednak świadomość tego, że warto byłoby spróbować handlowania w sieci? Jakie przedsiębiorstwo handlowe do tego wybrać? Co trzeba zrobić, by mieć realnie duże szanse na notowanie dobrych wyników sprzedażowych?
Jakie zalety ma sprzedaż na Amazonie z punktu widzenia właściciela firmy?
To przedsiębiorstwo jest bardzo często wybierane przez handlarzy. Na pewno teraz zastanawiasz się jednak, dlaczego tak się właśnie dzieje w praktyce. Tak naprawdę nie ma tutaj nic zaskakującego. To przedsiębiorstwo handlowe jest doświadczone. Wszystko na dobrą sprawę rozpoczęło się już w 1994 roku. Wówczas na terenie Seattle została założona ta właśnie firma. M.in. przez Jeffa Bezosa. A tej persony chyba nikomu nie trzeba szczególnie przedstawiać, prawda? Sprzedaż na amazonie jest dla wielu handlarzy szalenie opłacalna. Wszystko dlatego, że możesz liczyć na dostęp do setek milionów Klientów. Te liczby nie są przekłamane, czy wyolbrzymione. Warto bowiem wyraźnie zaznaczyć, że marka Amazon działa z powodzeniem nie tylko w Polsce, ale tak naprawdę na całym świecie. W związku z tym działalność na tej platformie jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem. Poza tym handlowanie to proces prosty. Wszystko dlatego, że cała procedura odbywa się bardzo sprawnie i intuicyjnie. A Amazon regularnie wprowadza nowe funkcje, które to ułatwiają. Co jeszcze ma znaczenie w ramach tego zagadnienia? Fakt, że na Amazon można sprzedawać praktycznie wszystko. Jeśli zatem masz jakiś specyficzny asortyment, to i tak możesz nim handlować na tej platformie internetowej.
Zanim zaczniesz musisz wybrać swój plan
Chcesz niedługo otworzyć konto na Amazon? Warto dodać, że coraz więcej osób finalnie decyduje się na ten właśnie krok. Nie ma tutaj jednak nic dziwnego! Warto zaznaczyć, że marka Amazon jest bardzo profesjonalna. Dodatkowo cały czas rośnie w siłę. Zanim jednak dokonasz tutaj rejestracji, czas na wybór odpowiedniego planu sprzedażowego. Warto się tutaj na momencik zatrzymać. Każda osoba zainteresowana handlem na Amazon ma dwie opcje. Nie traktuj tego po macoszemu. Wszak od tego zależy, czy już na początku odpowiednio zredukujesz ewentualne koszty… Kiedy wybrać plan indywidualny? Jest to opcja szczególnie dedykowana osobom, które sprzedają mniej niż 40 produktów miesięcznie i jeszcze nie potrzebują zaawansowanych narzędzi do sprzedaży itd. W ramach tego planu należy zapłacić 4 PLN za każdy sprzedany produkt. Do wyboru jest także opcja profesjonalna. Opłata miesięczna jest stała i wynosi 165,91 PLN. Niezależnie od liczby sprzedanego asortymentu w ciągu danego miesiąca.
Zapoznaj się z opłatami
Poznałeś już tak zwane opłaty abonamentowe. Z jakimi jeszcze wydatkami należy się liczyć? Chodzi o opłaty za sprzedaż i za wysyłkę itp. Czasami trzeba uiszczać opłaty typu FBA (Fulfilment by Amazon). Jeśli np. chcesz, by to przedsiębiorstwo zajmowało się za Ciebie dostarczaniem przesyłek itd.