
Zakupy w ogromnym stopniu przeniosły się do sieci. Kupić można dosłownie wszystko, od roweru po artykuły spożywcze, które w ciągu kilku godzin znajdą się pod drzwiami domu. Rosnący rynek generuje coraz więcej sklepów, które oferują podobne produkty. Jak przebić się przez konkurencję i być wybieranym przez klientów?
Wygodna i estetyczna strona
Na samym początku warto zadbać o to, aby prowadzony przez nas sklep był prosty, ale ładny i wygodny w użytkowaniu. Można tutaj porównać sytuację do tradycyjnych sklepów. Zakupy lepiej robi się, kiedy wiemy gdzie znajdziemy produkt, który nas interesuje, a w sklepie panuje porządek. Sklep internetowy powinien opierać się na tych samych zasadach. Kolejną ważną kwestią techniczną jest szybkość ładowania się strony. Warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy zaprojektują stronę tak, aby spełniała ona wszystkie wymagania. Przyczyny się to w przyszłości do łatwiejszego poprawienia pozycjonowania strony.
Przypomnij klientowi o sobie
Klient, który raz skorzystał z usług Twojego sklepu, powróci. Pod warunkiem, że jego przygoda z zakupami zakończyła się dobrze i na bieżąco będziesz wysyłał mu oferty, najlepiej spersonalizowane. Dodatkowo warto zadbać o specjalne oferty ograniczone czasowo, ilościowo lub przygotowane specjalnie pod daną grupę docelową; nowych klientów, starych lub mieszkających w danym miejscu. To wszystko pozwoli na zaangażowanie klienta, a w ostateczności zwiększenie sprzedaży.
Daj się wyszukać
Sieć proponuje nam teraz mnóstwo miejsc, w których powinniśmy pokazywać swój sklep i jego produkty. Tak, powinniśmy to odpowiednie słowo. Da nam to przewagę nad konkurencją, która często boi się integracji sklepu z dużymi porównywarkami. Jednak jest to błąd. Takie miejsca po pierwsze pozwolą nam dotrzeć do nowych klientów, a po drugie w bardzo łatwy sposób pokażą naszą bezpośrednia konkurencję. Dwie pieczenie na jednym ogniu. Wbrew powszechnemu przekonaniu, wyszukiwarki są intuicyjne i proste w obsłudze, a dodatkowo nowi użytkownicy zapraszani są na szkolenia, zwykle online, gdzie poruszane są wszystkie istotne na początku zagadnienia.
Podaż się na portalu aukcyjnym
Portal aukcyjny, to takie miejsce, gdzie wbrew pozorom już nie prowadzi się aukcji. Najpopularniejszymi miejscami w sieci są zdecydowanie Allegro dla rodzimego rynku oraz Amazon, który od niedawna dostępny jest w Polsce. Warto pomyśleć o obecności na tym drugim. To platforma, która swoim zasięgiem obejmuje cały świat. Wiąże się to również z dużą ilością sklepów. Jak pokonać konkurencję na Amazonie? Wykorzystaj skalowanie biznesu. Dostosuj oferty do innych europejskich i światowych rynków; język ofert, dbałość o zdjęcia, profesjonalny opis. Daj się zauważyć na tle konkurencji właśnie przez detale. Dbaj o odpowiednio szybką wysyłkę, jakość oraz obsługę klientów. Obserwuj konkurencję i przemyśl strategie cenowe. Proś o wystawienie opinii osoby, które zamówiły coś z Twojego sklepu. Korzystaj z możliwości reklamy na Amazonie. To wszystko z pewnością przyniesie rezultaty.