
Poczta pantoflowa czyli forma marketingowa tworząca się samoistnie w świecie rzeczywistym. Dzięki niej możemy zyskać tzw. super klienta. O co w tym wszystkim chodzi i czy to ma sens ?
Na pewno pamiętacie kultową reklamę etopiryny „ Goździkowa przypomina- na ból głowy etopiryna”. W ciągu 14 sekund reklamy zostało pokazana jaką wielką moc polecanie od innych osób.
Galopujący czas i wszechobecny dostęp do internetu mógłby nam zasugerować, że marketing szeptany wcale nie ma się tak dobrze. W wyszukiwarkach możemy znaleźć opinie o produktach czy usługach, które są dla nas ciekawe. Niestety zdecydowana większość tych opinii, która de facto powinna odzwierciedlać pocztę pantoflową to nic innego jak płatny markteting szeptany, z którego na kilometr możemy wyczuć fałsz i nienaturalność.
Dobrze przeprowadzony marketing szeptany powinien być nienachalny i nauralny. Powinien nie być reklamą w samym tego słowa znaczeniu, tylko efektem ubocznym świetnego podejścia do klienta i spełnienia jego wymagań.
Niektóre agencje marketingowe już zauważyły, że coraz więcej ludzi szuka opinii o produktach w internecie i świadczą płatny marketing szeptany, czyli po prostu płacą ludziom za napisanie konkretnej opinii. Czy jest to etyczne? Nie. Ale trzeba przyznać, że wpływa na sprzedaż.
Marketing szeptany wpływa niestety również na pogorszenie sprzedaży
Bardzo często jest tak, że jeśli klient jest zadowolony, to o tym nie mówi, a jak coś mu nie podpasuje, to od razu wystawia negatywną opinię w internecie. Wtedy poczta pantoflowa negatywnie wpływa na sprzedaż i obniża wiarygodność naszej firmy. Trzeba też poświęcić znacznie więcej czasu i pieniędzy na odbudowę marki. Najlepiej więc do takich sytuacji nie doprowadzać. Wiemy jednak, że wszystkich ludzi nie jesteśmy wstanie uszczęśliwić, więc sytuacje stykowe będą miały miejsce.
Czy można kontrolować pocztę pantoflową?
Tak, wystarczy, że dobrze będziemy się wywiązywać ze swoich obowiązków oraz poprosimy klienta o wystawienie opinii na nasz temat w wolnej chwili. To czy klient poleci naszą firmę poza internetem zależy już tylko od niego. Możemy go jednak do tego zachęcić stosując kilka benefitów:
- rabat na usługę/produkt za każdą poleconą osobę
- za polecenie X liczy osób, miesiąc korzystania z usługi za darmowych
- osoba polecona również otrzyma rabat na usługę/produkt
Kluczem jest to, aby zrobić wszystko by klient poczuł się zadowolony, zaopiekowany przez nas. To wystarczy by poczta pantoflowa działała jak należy.