
Poważne firmy bez usług internetowych po prostu nie istnieją. To właśnie w Internecie gromadzi się najwięcej klientów i tam dochodzi do największej liczby transakcji. Badania jednoznacznie pokazują, że bez pomocy sieci firmy po prostu szybką tracą pieniądze. Traci ona na znaczeniu w oczach klientów, bo nie mogą oni w szybszy sposób korzystać z jej usług. W czym Internet najbardziej pomaga firmom i w co powinien zainwestować właściciel?
Marketing
Kończy się czas reklam w formie fizycznej. Ludzie nie czytają już tak często gazet, a częściej niż w plakaty autobusowe ludzie zaglądają w telefon. Internet oferuje prawdziwą rewolucję, jeśli chodzi o nowoczesny marketing. Coraz popularniejsza staje się promocja poprzez media społecznościowe, które są odwiedzane przez miliony Polaków dziennie. Promować można się poprzez Google, gdzie do gry wchodzą takie usługi jak pozycjonowanie. Można wysyłać specjalne newslettery poprzez skrzynkę mailową. Każda z tych form reklamy powinna zwiększyć zasięgi firmy o kilkadziesiąt procent.
Sklep Internetowy
Co prawda sprzedaż stacjonarna dalej jest, jak najbardziej się opłaca, ale najlepiej połączyć ją z usługami internetowymi. Warto zamieścić wszystkie swoje produkty i usługi w jednym miejscu. Najlepiej opatrzyć je odpowiednimi opisami i ładną grafiką. Bukmacherzy online przykładowo zamieszczają na stronach wszystkie swoje kursy, a dzięki funkcji kuponów internetowych klient nie musi wychodzić z domu. W przypadku sklepów to wielkie ułatwienie dla kupującego, bo wszystkie przesyłki przychodzą prosto pod jego drzwi.
Kontakt z klientem
Kontakt w sklepach stacjonarnych ogranicza się często wyłącznie do odbierania telefonów. Coraz więcej osób preferuje szybkie pytania mailowe czy poprzez Facebooka. Dzięki Internetowi wszystko dzieje się szybciej i bardziej komfortowo. Klient ponadto nie musi ponosić dodatkowych kosztów rozmowy. O wszystkich formach kontaktu można poinformować w specjalnej zakładce „kontakty” na swojej stronie. Dzięki temu numer czy skrzynka mailowa firmy będzie w nieustannym obiegu internetowym.
Sprawy bankowe i administracyjne
Firmy nie muszą już jeździć po wszystkich urzędach, żeby załatwić poszczególne sprawy dla firmy. Czasami wystarczy wejść do Internetu i dokonać odpowiedniego przelewu. Banki oferują coraz większy zakres współpracy z firmami, dzięki czemu odpada jej masa standardowych obowiązków. Dzięki Internetowi odpada też mnóstwo roboty papierkowej związanej ze sprawami gminy, powiatu czy województwa. Wystarczy jedynie wejść na odpowiedni portal i przekazać odpowiednie informacje podpisem elektronicznym.
Czy działalność internetowa to konieczność dla dzisiejszych firm?
Co prawda wiele firm dalej radzi sobie bez Internetu, ale działają one zazwyczaj w skromnych warunkach lokalnych. Niektórym najnowsze rozwiązania są jeszcze niepotrzebne i lubią opierać swoją działalność na kontakcie z klientem w starym stylu. W przypadku, gdy firma chce jednak rozszerzyć działalność – Internet jest w tych czasach nieodzowny. Tylko najnowsze formy reklamy, nowoczesny sklep i nowe formy kontaktu pozwolą się wybić firmie na poziom ogólnopolski, a być może nawet międzynarodowy.