Jak często robimy zakupy? Raz w miesiącu, w tygodniu, raz dziennie? To oczywiście zależy o jakich zakupach mówimy, zakupy spożywcze robione są znacznie częściej niż zakupy w galerii handlowej, na których kupujemy ubrania, sprzęt elektroniczny i tym podobne, droższe przedmioty. Czy chociaż raz podczas robienia zakupów myślałeś o tym co tak naprawdę ma wpływa na to jaka jest nasza ostateczna decyzja podczas kupowania danego produktu? Nie można oczywiście zaprzeczyć temu, że ile osób tyle przypadków, ponieważ wszystko zależy od nas samych i naszych indywidualnych preferencji. Mamy osoby kupujące coś bez zastanowienia, pod wpływem emocji, nie przeprowadzając żadnej analizy przed zakupem, mamy też osoby które lubią wiedzieć co kupują i wybierają zakupy ze stylistą, aby ich wybór był na pewno trafny. Ci klienci zazwyczaj bardzo dobrze analizują to co kupią, czytają, sprawdzają, robią wszystko aby ich zakup był jak najbardziej przemyślany. Czy ich decyzja jest w stu procentach ich własną decyzją? O tym piszemy poniżej.

Jak sprawdzić produkt przed zakupem?
Jeżeli jesteś klientem świadomym, wiedzącym czego chce, opisanym przez nas krótko w ostatnim zdaniu akapitu wyżej, na sto procent sprawdzałeś już kiedyś produkt przed jego zakupem. Co możemy zrobić aby sprawdzić produkt przed zakupem? W większości przypadków ludzie uważają, że najlepszym sposobem na zweryfikowanie produktu przed jego zakupem jest przeczytanie oopinii innych użytkowników którzy owy produkt posiadają i dzielą się swoimi przemyśleniami z innymi. Dlaczego opinie innych klientów są dla nas aż tak ważne? Dzieje się tak ponieważ bierzemy za bardziej wiarygodne to co powiedział inny człowiek. Jest to dla nas bardziej wiarygodne niż opis produktu dostarczony przez producenta. Kupując produkt popularny, automatycznie ma on więcej opinii, ponieważ kupiło go więcej osób, przez co w naszych oczach jest warty udzielenia kredytu zaufania i kupienia go. Tak bardzo wierzymy innym myśląc, że to to takie same osoby jak my i ich ocena będzie wymierna, że zapominamy o tym jak bardzo wiarygodne są te opinie. W tym momencie zaczyna się problem, ponieważ okazuje się, że takie opinie mogą być warte tyle ile warty jest marketingowy opis producenta nastawiony na jak najlepszą sprzedaż, czyli nic nie warte.
W które opinie warto, a w które nie warto wierzyć?
Pytanie jest dosyć trudne, ponieważ prawda jest taka, że nie wiemy kto pisze te opinie. Bardzo często bywa tak, że producenci różnymi sposobami nakłaniają klientów do zostawienia pozytywnej opinii. Kolejną sprawą która wpływa na to, że opinie są mało wymierne jest efekt kuli śnieżnej. Może się okazać, że paradoksalnie, produkt bardziej popularny będzie miał mniej wartościowe opinie. Dzieje się tak, ponieważ ludzie widząc bardzo dużą ilość pozytywnych opinii automatycznie zaczynają się wypowiadać pozytywnie o produkcie, nawet jeśli nie jest on do końca taki jaki miał być. To powoduje, że takie opinie nic nam nie dają i musimy sami przetestować produkt.