
Coraz częściej na firmowych stronach internetowych można znaleźć zakładkę z blogiem. Jednak nie zawsze jest on regularnie aktualizowany, czasami jest w nim tylko kilka krótkich wpisów. Czy prowadzenie firmowego bloga się opłaca? Oto kilka argumentów przemawiających za systematycznym publikowaniem postów.
Pozytywny wpływ na SEO
Regularne prowadzenie bloga wpływa pozytywnie na SEO całej strony www. Publikowanie postów dotyczących interesujących tematów zwiększa liczbę odwiedzin witryny i to bez dużego wysiłku. Wystarczy stworzyć dobrej jakości teksty zawierające wszystkie niezbędne informacje oraz starannie dobrane frazy kluczowe (ułatwią znalezienie wpisów w wyszukiwarce). Należy mieć na uwadze, że Google promuje strony, które często publikują wartościowe treści. Warto dodatkowo co pewien czas odświeżać artykuły, to także pozwoli witrynie na zajęcie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania.
Sposób na zaprezentowanie oferty
Okazuje się, że blog firmowy jest bardzo dobrym miejscem do prezentowania swojej oferty. W postach można przedstawiać najważniejsze produkty, nie tylko za pośrednictwem słów, ale i zdjęć czy filmów. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby zachęcić odbiorców do skorzystania z konkretnych usług. Jak to zrobić? Można np. pokazać zrealizowane niedawno projekty i opisać, jak krok po kroku wyglądała współpraca. Blog firmowy jest bardzo dobrym narzędziem do autopromocji, bo nie wiąże się z ponoszeniem opłat za publikację treści.
Nawiązanie trwałej relacji z klientami
Za sprawą bloga firma może lepiej poznać swoich klientów, a klienci firmę. To odpowiednie miejsce na odpowiedzi na częste pytania, rozwiewanie wątpliwości i dzielenie się swoją wiedzą. Poprzez stałą aktywność na blogu i przyjazny, mniej oficjalny ton można pokazać odbiorcom, że za firmę odpowiadają prawdziwi ludzie, a nie komputery. Wielu z nich z pewnością będzie chętnie wracać na stronę firmy i zaglądać na bloga. Tak powstają trwałe relacje.
Budowanie pozytywnego wizerunku
Blog jest dobrym miejscem do promowania swoich produktów i usług, ale nie tylko. Można wykorzystać go również do publikowania artykułów eksperckich, dostarczających czytelnikom wielu niezbędnych informacji. Na taki ruch może zdecydować się tak naprawdę każda firma i to bez względu na branżę, w której prowadzi działalność. Merytoryczne i unikalne wpisy poprawią pozycjonowanie strony, ale przede wszystkim pozwolą na zbudowanie pozytywnego wizerunku i zostanie specjalistą w swojej dziedzinie. Z pewnością przełoży się to na większe zyski firmy, gdyż zwykle wybieramy produkty czy usługi oferowane przez firmę, która wzbudza zaufanie i dobrze zna się na tym, co robi. Kluczowe w tym przypadku jest przygotowanie wysokiej jakości tekstów, dopracowanych pod kątem szczegółów. Ponieważ nie zawsze samodzielne stworzenie treści jest proste, warto zastanowić się nad współpracą z profesjonalną agencją, która specjalizuje się w copywritingu i content writingu. To dobre rozwiązanie, bo wizerunek eksperta buduje się nie tylko wśród klientów (również tych potencjalnych), ale i wśród konkurencyjnych firm.
Co prawda na prowadzenie bloga firmowego trzeba poświęcić sporo czasu, ale uzyskane dzięki niemu efekty są długotrwałe. To skuteczne narzędzie marketingowe, będące dobrym uzupełnieniem mediów społecznościowych. Nie ma jednej skutecznej strategii, jak dbać o blog, żeby odnieść sukces, dlatego można wykazać się swoją kreatywnością.