
Biznes internetowy najlepiej reklamować w sieci. Skończyła się era promowania się na ulotkach i w kolorowych gazetach. Nieopłacalne jest wydawania fortuny na reklamę telewizyjną czy radiową. Dzięki specjalnym metodom reklamy internetowej uzyskamy dostęp do uwagi konsumentów. Musimy jedynie znaleźć miejsce w sieci, gdzie potencjalni klienci szybko klikną w nasz link. Możliwości jest całkiem sporo i warto spróbować każdego. Dla niektórych lepsza będzie jedna forma promocji, a dla innej firmy coś całkiem odwrotnego.
Youtube
Bardzo popularną formą reklamy jest serwis Youtube. Statystyki mówią, że dziennie odtworzenia filmów na nim zamieszczanych mogą wynosić 5 miliardów wyświetleń. Youtuberzy (osoby, które tworzą treści na stronie) zarabiają z przerw reklamowych w swoich filmach. Im więcej ich zamieszczą tym na większe zyski mogą liczyć. To szansa dla naszej firmy internetowej. Możemy zamieścić krótki spot reklamujący nasze usługi czy towary. Koszt takiej reklamy to około 25 złotych za dotarcie do 1000 użytkowników strony.
Media społecznościowe
Warto stworzyć profil swojej firmy na Facebooku czy Twitterze. Nie gwarantuje to jednak sukcesu, dopóki na fanpage’u nie pojawią się wartościowe treści. Warto zatrudnić specjalną osobę od mediów społecznościowych, która w atrakcyjny i zabawny sposób będzie reklamowała nasze usługi. Dobrym pomysłem jest też wstawianie jakościowych zdjęć na Instagrama. Warto zatrudnić profesjonalnego fotografa, który odpowiednio dobrze sfotografuje nasz produkt. Może to być zdjęcie strony internetowej, gdzie zamieszczamy towary lub typy sportowe. Pamiętajmy też o wartościowych opisach od copywriterów.
Newslettery
W przypadku sklepu internetowego warto zapytać klientów czy chcą otrzymywać newslettery. To rodzaj e-maili, które informują konsumenta o najnowszych promocjach i kolekcjach produktów w naszej ofercie. Warto zachęcić klienta odpowiednimi rabatami czy darmowymi wysyłkami. Będą to co prawda koszty dodatkowe dla naszej firmy, ale nie będziemy musieli tylko inwestować w reklamy. Newslettery powinny być przejrzyste aby klient od razu wiedział co może zakupić – zamiast przedzierać się przez stosy tekstu.
Content marketing
Coraz popularniejsze jest pozycjonowanie swoich sklepów w wyszukiwarkach Google. Im więcej interesujących treści o naszych produktach zamieścimy w Internecie – tym większa szansa na wysokie strony wyszukiwania w przeglądarce. Warto zatrudnić copywriterów, którzy w ciekawy sposób opiszą nasze usługi. Tekst warto dodatkowo zapełnić linkami z naszą stroną czy frazami, które są związane z naszą firmą. W ten sposób specjalista od SEO ma większą szansę na spopularyzowanie naszego biznesu.
Która forma reklamy jest najlepsza?
Wszystko zależy od naszych finansów na reklamę. W przypadku niższych budżetów lepszy będzie content marketing i stopniowe wyrabianie opinii w Internecie. Jeżeli jednak ten etap mamy dawno ze sobą to warto zainteresować się promocją na YouTubie czy Facebooku. Najlepiej jednak łączyć różne rodzaje promocji i z każdej wyciągnąć maksimum. Nasza firma nie tylko będzie w czołówce sprzedaży w kraju, ale być może także za granicą.