
Korzystanie z internetowych i mobilnych technologii w celu nawiązywania komunikacji – to nazywamy mediami społecznościowymi, lub jak się mówi w obecnych czasach, social media.
Social media kojarzą się głównie ze znajomymi, udostępnianiem zdjęć, rozmową, zrzeszeniem sobie fanów. Należy jednak pamiętać, że jest to potężne narzędzie w procesie marketingu internetowego. Co warto wiedzieć o social media w kontekście rozwoju swojej firmy? W tym artykule skupimy się na dwóch potężnych markach, jakimi są Facebook i Instagram.
Instagram czyli coś więcej niż zdjęcia.
Instagram pozwala zebrać grono obserwujących osób, jak również zwiększać zasięgi. Jeśli nasza firma zajmuję się sprzedażą produktów, bez problemu możemy umieszczać na nim zdjęcia tego co oferujemy naszym klientom. Jeszcze lepiej Instagram sprawdzi się w przypadku kiedy sprzedajemy usługi. W obecnych czasach bardzo popularne stało się prowadzenie Instagrama salonów piękności czy zakładów fryzjerskich. Również branża gastronomiczna śmiało z tego korzysta, pokazując klientom swoje dania.
Facebook – jak być bliżej z klientem.
Facebook w teorii jest podobnym narzędziem do Instagrama. Również umożliwia dodawanie zdjęć i tworzenie profili typu fanpage, gdzie ludzie mogą nas obserwować i być na bieżąco z tym co dodajemy. Dodatkową, bardzo pożądaną możliwością tego serwisu jest dodawanie postów tekstowych. Prowadzenie social media pod kątem marketingu internetowego może nie tylko pomóc rozpromować naszą markę, ale również zacząć budować nasz wizerunek. Jest wiele strategii biznesowych na prowadzenie mediów społecznościowych. Specjalnie tworzone posty, dodawane zdjęcia i wpisy pozwala nam być bliżej z klientem, pokazać mu, że jesteśmy czymś więcej niż tylko firmą sprzedającą swoje produkty czy usługi. Możemy pokazać jak działa firma od kuchni, zaprezentować realizazje, pochwalić się nowymi osiągnięciami czy koeljnymi wykwalifikowanymi pracownikami.
Reklama
Ostatnim istotnym czynnikiem z puntu widzenia właściciela działalności jest reklama. Social media są wymarzonym miejscem do reklamy. Możemy bezpośrednio trafić do klienta z reklamą na naszym profilu. Możemy też skorzystać z płatnej usługi reklamy i wykupić baner na głownej stronie Facebooka, czy na konkretnym profilu, o tematyce zgodnej z naszą działalnością.