Wiele sklepów stacjonarnych i internetowych oferuje programy lojalnościowe, jako dobrą formę na tani marketing, oraz zapewnienie sobie lojalności klientów. Taka zależność pozwala zapewnić wiele korzyści klientom związanych z zakupami w tym sklepie. Procentowe rabaty, duże ilości jedzenia lub darmowe produkty po zebraniu określonej liczby pieczątek to bardzo atrakcyjna opcja dla wielu. Jednakże czy naprawdę warto jest oferować programy lojalnościowe swoim klientom? O tym dowiesz się już za chwilę!

Jakie są główne założenia tej strategii marketingowej?
Jednym z głównych celów tworzenia programów lojalnościowych jest obniżenie ceny kupowanego produktu przez klienta, który regularnie do nas wraca. Zwykle pozwala to na zakup ubrań, jedzenia i innych produktów w niskiej cenie, oszczędzając w ten sposób pieniądze, które klient wydaje na produkty. Najczęściej rabat aktywuje się podczas dokonywania zakupu w kasie lub po kodzie na stronie internetowej, aby klient mógł cieszyć się tańszymi produktami i usługami. Jest to bardzo proste i spowoduje spadek ceny, dlatego wielu klientów lubi korzystać z programów lojalnościowych, a my zyskujemy pewność, że będą oni do nas wracać.
Prosty zysk
Założenie karty członkowskiej jest absolutnie banalne. Wystarczy poprosić o to przy kasie i podać wymagane dane lub samodzielnie wypełnić na stronie. Następnie sklep wystawi kartę rabatową lub prześle ją bezpośrednio do naszego domu pocztą. Nie jest to wyrzeczenie, dlatego zdecydowanie większość klientów, jeśli może, korzysta z tej formy ,,promocji”. Przeważnie w mniejszych sklepach karty członkowskie wydawane są natychmiast, bez uzupełniania jakichkolwiek danych.
Karta rabatowa
Karta rabatowa pozwala ci zapewnić sobie regularne przychody klientów, którzy regularnie kupuje twoje produkty i przez to osiągasz lepsze zyski. Karta rabatowa to podziękowanie za regularne korzystanie z usług danego sklepu i czerpanie z tego korzyści. W porównaniu z niektórymi klientami, którzy kupują towary w sklepach raz w roku, tacy klienci są o wiele bardziej wartościowi dla ciebie.
Jeśli prowadzisz restaurację
Otóż możesz zaproponować swoim klientom zbieranie pieczątek. Gdy zbierzemy wymaganą ilość znaczków możemy liczyć na darmowe produkty lub drastycznie obniżone ceny. Jest to popularna strategia w różnych restauracjach i restauracjach typu fast food. Ma na celu zachęcenie klientów do kupowania produktów w jednym miejscu i nagrodzenie ich za możliwość wyboru produktów.
Źródło : https://biuroobslugi.pl/