Biznesem rządzi reklama. Umiejętna, delikatna, wymowna i nieoczywista sprawia, że klient chce, pożąda i potrzebuje produktu, o którego istnieniu mógłby nie mieć pojęcia… gdyby właśnie nie ta reklama.
„Bo reklamę trzeba umieć… i rozumieć”– powiedział mi kiedyś pewien mędrzec z agencji reklamowej. Brzmi to kolokwialnie, prostacko, tandetnie? Niech Cię to nie zmyli. Każdy spec od marketingu wie, że magiczne słowa, obrazy, dźwięki, sugestywne wypowiedzi, nienachalne treści kreują wybory potencjalnego klienta. Dobrze przygotowana reklama sprawia, że nagle stajesz oniemiały i zastanawiasz się jak przez te swoje „naście” czy „dziesiąt” lat żyłeś bez tego produktu! No dobra, może to lekka przesada. Jednak… dobra reklama wwierca się w umysł klienta i przy nadarzającej okazji łapie delikwenta w sieć…

Projektowanie ulotek reklamowych wciąż na topie
Przyjrzymy się zatem formom reklamy. Są te tradycyjne, poza internetowe, jak projektowanie ulotek, tworzenie plakatów, promocja w gazecie czy na słupie ogłoszeniowym. Mimo że wydają się przestarzałe, to część z nich sprawdza się wciąż doskonale. Przykładem mogą być ulotki. Trafiają do skrzynki, zostawiane są np. w przychodniach i o ile mają dobry przekaz, mogą trafić np. na naszą lodówkę (ulotka z menu lokalnej restauracji, anons firmy sprzątającej, czy gabinetu zabiegowego etc.). A te wybitnie doskonałe sprawią, że zaangażujemy się w treść i poczujemy impuls do zmian (np. ulotki fitness, dietetyczne, gabinetu masażu czy szkoły językowej).
Filmy promocyjne dla firm to efektywny przekaz
Są też nowoczesne formy reklamowe skupiające się generalnie na dotarciu do klientów poprzez internet. Tutaj w szczególności bryluje reklama na Facebooku, YouTube czy portalach internetowych albo Google Ads. Część z nich skupia się na treściach, a część na obrazach. I tak obecnie coraz bardziej popularne są filmy promocyjne dla firm. Jest to angażująca i prosta forma przekazu. Mogą to być spoty produktowe, instruktażowe czy wizerunkowe. Wykorzystać je możemy praktycznie w każdej branży i doskonale sprawdzają się do prowadzenia kampanii na YouTube czy Facebooku. I co najważniejsze są efektywne, bo coraz więcej osób woli taką formę przekazu niż np. treści, które trzeba czytać.
Przygotowanie dobrych materiałów marketingowych to nie lada zadanie i zwykle nie dla jednej a kilku (i to bardzo kreatywnych) głów. Liczy się tu nie tylko techniczna wiedza, ale zmysł artystyczny, psychologiczny i znajomość socjologicznych aspektów kreowania wizerunku i marki. By kampanię dobrze „ugryźć” i schwytać w sidła niczego niepodejrzewającego klienta warto zrobić dobre rozpoznanie i podjąć współpracę z agencją reklamową, która pomoże nam podbić rynek.
