Marketing internetowy to jedna z form marketingu, która jako medium używa internetu i stron WWW. Jego celem jest przesyłanie informacji i pozyskiwanie klientów. Z racji tego jak popularny w dzisiejszych czasach jest internet, działania internetowe przy jego użyciu docierają do ogromnego grona odbiorców, gdzie kryją się potencjalni klienci.

Pierwszy element – Strona internetowa
Na początku warto zacząć od fundamentów, czyli strony internetowej. Jeśli zdecydujemy się na współpracę z firmą zajmującą się marketingiem, najprawdopodobniej na początku zostanie nam zaproponowane stworzenie własnej strony internetowej. Jest to rzecz bardzo potrzebna, ponieważ możemy ją wykorzystać w dwojaki sposób. Pierwszy, mniej marketingowy, to elektroniczna wizytówka. Klient, lub potencjalny klient, który dopiero rozważa współpracę z naszą firmą, może wejść na naszą stronę i bezpośrednio sprawdzić to co nasza firma oferuje. Na stronie możemy dokładnie pokazać produkty które mamy w ofercie, lub przedstawić realizację wykonywanych przez nas usług. Drugi sposób to stworzenie strony typowo w celach marketingowych. Taka strona jest wtedy starannie zaplanowana i tworzona. Umieszczane są na niej treści które będą promować stronę w internecie, tak, aby każdy, kto wyszukuje daną frazę, mógł trafić na naszą stronę i stać się potencjalnym klientem.
Drugi element – SEO
SEO – search engine optimization, inaczej optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Są to procesy, praktyki, metody i narzędzia które na celu mają osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. W prostych słowach, działania SEO mają na celu to, aby (przykładowo, dla zobrazowania) po wpisaniu w wyszukiwarce Google frazy “biuro rachunkowe Katowice” strona naszego biura rachunkowego pokazywała się w kilku pierwszych pozycjach, co pozwala na trafienie do szerszego grona potencjalnych klientów. Nie oszukujmy się, nikt nie wchodzi na druga strone w Google.
Trzeci element – Reklama
Reklama internetowa jest strategią marketingową wykorzystywaną w celu pozyskiwania ruchu na stronie internetowej oraz do wyświetlania informacji marketingowych, za pomocą medium jakim jest internet. Istnieje wiele form reklamy internetowej. Od najbardziej popularnych i znanych czyli banerów reklamowych, przez sponsorowane artykuły, linkowanie, kończąc na tworzeniu odpowiednich treści na naszą stronę które pomogą ją wypromować.
Czwarty element – Social Media
Media społecznościowe są naszym przyjacielem w procesie marketingu internetowego. Możemy za ich pomocą kupować lub samemu dodawać reklamy. Możemy tworzyć profile w formie fanpage, które będą zbierały osoby zainteresowane naszą stroną i firmą. Dalszym krokiem są działania na rzecz wizerunku firmy. Przeprowadzając odpowiednie zabiegi możemy ocieplić nasz wizerunek w oczach potencjalnych i obecnych klientów, co bezpośrednio wpłynie na pozytywny odbiór naszej firmy.